Градски мотиви/ Urban motives
Градски мотиви
Фотография
Изложбата коментира отношението към социалистическото минало
чрез фотографии от градската среда. В изкуството терминът ”мотив” се използва
в смисъл на повтарящ се елемент. Графитите от софийските улици, които с
приближаването на изборите завземат нови и нови пространства изглеждат написани от една и съща ръка.Те се
повтарят,стават мотиви.
Мотивът , в смисъл на подбуда ,поставя въпроса доколко тези
графити са неформални и спонтанни, доколко са организирана предизборна
агитация.Интересни са и допълнителните намеси, наслагването на текстове с
различни политически послания.
Има места с не разрушени социалистически символи, някъде могат да се видят съветски
знамена.Вероятно това са случаите на „носталгия” по „сигурността „ и „реда”, на
т.н. „червени бабички”(изразът използвам като заместител на бившия израз „честни”
комунисти,т.е. тези които не са участвали и не участват в безогледното
преразпределение).
Многобройните графити,
появили се в последните месеци показват, че не може да се отде-
ли отношението към миналото от начина по-който протича прехода към демокрация.
The exhibition commented attitude towards socialist past through photographs of the urban environment. In the art the term "motif" is used to refer to a repetitive element. Graffiti on the streets of Sofia that with the approaching elections occupy more and more space seem written by the same hand .They are repeated, become motives. The motive in the sense of impulse, raises the question whether these graffiti are informal and spontaneous, how are organized election campaigning. Interesting are complementary interventions the superimposition of texts with political messages. There are places not destroyed socialist symbols, somewhere you can see Soviet flags. Perhaps these are the cases of "nostalgia" for "security" and "line".
Numerous graffiti that appeared in recent months show that can not be paid attitude towards the past by the way in which occurs the transition to democracy.